ragonverkaik.reismee.nl

Voorbereidingen

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik besloten om toch te starten met een reisblog. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn reis door Afrika.
Momenteel zijn de voorbereidingen voor de reis in volle gang en vink ik de ''to-do'' punten van mijn lijstje af. Vandaag over twee weken is al mijn laatste werkdag als wijkverpleegkundige in het vertrouwde Den Bosch, en twee dagen later, op 1 oktober 2017, zit ik in het vliegtuig. Ik vlieg vanaf Brussel naar Kilimanjaro Airport, met een tussenstop in Addis Ababa (Ethiopië). Bij aankomst zal ik worden opgehaald (hoop ik) en naar mijn gastgezin in Arusha worden gebracht. Veel tijd om bij te komen van de reis heb ik dan niet, want daarna zal ik starten met het vrijwilligerswerk. Ik ga werken in het Kaloleni Urban Health Centre en deelnemen aan het Health Integrated Multisectoral Services (HIMS) project.
Het Kaloleni Urban Health Centre is een middelgroot medisch centrum in het centrum van Arusha. Het centrum heeft bijvoorbeeld een kraam- en babyafdeling, oogheelkunde, chirurgie, een laboratorium en een huisartsenpraktijk. Als vrijwilliger kun je zelf aangeven op welke afdeling(en) je wilt helpen.
Het andere project, HIMS, is een community project dat zich richt op voorlichting en counceling op het gebied van HIV, vrouwenbesnijdenis, polygamie en andere onderwerpen. Deze voorlichting wordt onder andere gegeven op scholen en in masai dorpen. Hierbij ga ik dus meer 'op pad' en naar de lokale bevolking toe. Deze projecten zal ik in totaal 5 weken doen. Vervolgens ga ik zelf nog een week of twee rondreizen in Tanzania. Waarschijnlijk wil ik dan op safari naar de Seregenti en Ngorongoro krater en vervolgens nog naar Zanzibar. Daarna reis ik verder naar Zambia, waar ik zal meeten met Judy. Judy is een meisje die ik via reismaatjes heb leren kennen en die in november ook in Zambia aan het rondreizen is. We hebben besloten om samen nog zo'n 1,5 week door Zambia te reizen. Het liefst zou ik ook nog naar de Victoria Falls reizen (in het zuiden van Zambia), maar de tijd zal leren of dat haalbaar is binnen het tijdsbestek en met de Afrikaanse omstandigheden. Tot slot zal mijn reis eindigen met 3 weken Zuid-Afrika. Rob en ik zullen elkaar weer zien in Johannesburg op 1 december en vanaf daar gaan we touren richting het Kruger NP, rond de Drakensbergen en rijden we tot aan Durban. Het plan is om dan te vliegen naar Port-Elizabeth en vanaf daar weer te rijden tot aan Kaapstad. Op 22 december zal ik weer veilig op Nederlandse bodem landen.

Al met al dus flinke plannen. Zoals al eerder vermeld ben ik al druk bezig met de voorbereidingen. De tickets zijn inmiddels geboekt (heeft met al mijn getwijfel wel even geduurd) en de vaccinaties gehaald. Waarschijnlijk heb ik nu al meer spullen aangeschaft dan dat er in mijn backpack past, maar alles wat van het lijstje af kan geeft een stukje rust. Hoewel ik het steeds spannender vind worden nu het dichterbij komt, kijk ik er ook heel erg naar uit en heb ik er veel zin in.
Via deze website zal ik jullie dus (proberen) op de hoogte te houden van mijn avonturen. Al weet ik natuurlijk van te voren niet hoe het loopt en hoe de (internet)faciliteiten zullen zijn.

Wil je automatisch een berichtje krijgen als ik een nieuwe update plaats? Geef me een seintje, dan zorg ik dat je een email krijgt.

Liefs, Ragon.

Reacties

Reacties

Marjo

Ragon,wat leuk dat je dit gaat proberen om ons op de hoogte te houden,ik vind het super spannend dus jij natuurlijk helemaal.ik wens je alle geluk en wijsheid en hoop op ontzettend veel ervaringen voor jou!! En dat je droom van deze reis uitkomt! Liefs xxx

Karin Jacobs

Hoi Ragon.
Wat een uitdaging . Lijkt mij super leuk en ook spannend. Ik wilde vroeger ook altijd vrijwilligers werk in Afrika gaan doen. Maar er nooit van gekomen. Lijkt mij erg leuk om je te volgen. Heel veel succes . Groetjes Karin?

Astrid Hoogveld

Wat leuk en spannend voor je. Heel succes en geniet van je reis

Inge Matagora

Hoi Ragon, wat een mooie uitdaging zeg! Ik ben heel erg benieuwd naar de verhalen. Dus ja ik ontvang graag een mail van jou. Mijn mailadres: speciallady@live.nl

Hennie

Succes met je voorbereidingen en al vast een heel goede reis !!!

Hugo

Succes Ragon,
Vergeet niet te genieten.

Yvonne

Wat een trip ben er stil van echt stil maar wat zul je veel zien proeven en ruiken neem voor mij een handje mooie kleuren mee uit Afrika ga je ook met tob nog naar de noord kaap Ragon geniet van je vrijheid en dat je zoveel kracht hebt om deze droom uit te laten komen ❤️⭐️

Rob en Edith

Wat een ervaring zal dat worden. Een hele stap , maar wat zal dit een voldoening geven. We hopen dat je een goede en veilige reis/verblijf hebt in het mooie Afrika. Rob zei nog ' het zit in de familie' . Het gaat je goed en we blijven NATUURLIJK graag op de hoogte. Geniet ervan! Liefs en kus ??

Sophia

Wauw. Wat een onderneming.
Wat ga je toch allemaal zien en dan die vrijwilligers werk. Te gek. Ik kan maar steeds niet begrijpen dat je dit allemaal durft te ondernemen. Mamma en Cor zijn trots op jou en natuurlijk ik ook. Geweldig. Heel veel plezier met wat je gaat doen en let goed op je zelf.xxxxxx

Ellen

Heel veel plezier!
Geniet ervan, hier kan je altijd op terug kijken.
Knappe beslissing om te gaan. Ik wens je veel geluk en wijsheid voor nu en de toekomst.

Xxx Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!