ragonverkaik.reismee.nl

aankomst in Tanzania

02-10-2017 Na een lange reis eindelijk gearriveerd in het gastgezin. Om 14.00u uit heesch vertrokken en om 16.00 de volgende dag pas op plaats van bestemming. Op het vliegveld had ik nog wat problemen met het visum. Bij aankomst moest je in de rij voor het loket (lees: meer dan honderd mensen), toen ik eindelijk aan de beurt was bleek dat ik nog een ander formulier moest invullen. Dus daarna weer terug in de rij. Toen bleek dat ik de volunteering permit daar moest aanschaffen kwam het volgende probleem want ik had de helft van mijn dollars in mijn bagage gedaan dus ik had niet genoeg bij. Dus ik moest eerst nog even pinnen. Maar als je nog niet weet hoeveel shilling een dollar is, is het best lastig. Maar uiteindelijk is het allemaal gelukt en ben ik een mooie bladzijde in mijn paspoort rijker. Toen werd ik door de chauffeur naar het gastgezin gebracht. Het gastgezin is super leuk. Ik ontmoette, naast het gezin zelf, meteen al twee andere meiden die thuis waren, en later ook de rest. We zitten hier nu in totaal met 8 vrijwilligers, nederlanders en belgen. We zijn na het avondeten op tijd gaan slapen. Prima geslapen al hoorde ik wel dat ik mijn oordoppen niet kan missen omdat iedere ochtend om 5 uur mensen naar de moskee om de hoek gaan. Verder wonen hier ook zo veel mensen dat er altijd herrie is. Al met al wel echt een gezellige bedoeling!

3-10-2017 Vandaag met Anika (de vrijwilligerscoördinator) naar de stad geweest. Ze gaf me een rondleiding langs de belangrijke plekken. Ook hebben we een simkaart geregeld, dus nu heb ik internet. We zijn even langs het kaloleni hospital geweest waar ik morgen zal gaan starten. Veel indrukken weer op deze dag. We gingen eerst naar de maasai market, waar iedereen je wil aanraken en in hun winkeltjes vanalles wil laten zien. Allemaal lokale handgemaakte spullen. Wel heel mooi. Ze willen allemaal je vriend worden dus na wat praatjes gemaakt te hebben toch maar beloofd om nog eens terug te komen. Daarna met de dalla dalla (openbaar vervoer busje) naar het centrum geweest en lekker geluncht. In de dalla dalla zit je met alle locals opgepropt op elkaar en word je als mzungu (blanke) continu bekeken. Ik zal er later nog foto's van online zetten. Morgen ga ik dus zelf met de dalla dalla naar het project. Ik heb al veel "bijzondere" verhalen gehoord van vrijwilligers in het andere ziekenhuis, dus ik ben benieuwd!

Reacties

Reacties

John

Mooi. Zoveel mogelijk opnemen van lokale gewoonten. Des te meer raak je gewend aan 'Afrika'
Geen last van de teis?
Succes bij het werken. X

Hennie

Goed te lezen dat je goed bent aangekomen. Veel succes bij de start van werk.
Groet
Hennie

Edith

Wauw dat je nou al daar bent! Gaaf dat ik mee kan lezen! Geniet en snuif alle geuren en ervaringen op! ?

Sisi

Fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een lange reis en wat een indrukken allemaal. Zo leuk dat je dit doet en je ervaringen deelt. Goede start.?

Marjo

Ha meisje,Wat gaaf om dit te lezen en leuk wat je al allemaal gezien en beleefd hebt vandaag, je bent dus een "bezienswaardigheid" daar, maar weer een geweldige ervaring rijker we kijken weer uit naar je volgende verhaal, succes met je project en werken morgen! Dikke knuffel xxx

Sophia

Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen en je weer een ervaring rijker bent.
Laat je als Mzungu maar goed bekijken in de dalla dalla, zolang ze maar niet opstaan voor jou, want dan kijken ze op een andere manier naar een Mzungu!!
Ik ben trots op jou, maar dat wist je al. Veel succes.

Marlies

Ha, ex collega. Pas nog naast je gezeten en nu al zo ver weg en al van alles mee gemaakt.
Leuk om te lezen. Ik ga je volgen.
Geniet volop van deze prachtige reis.
Succes en veel plezier.

Liefs Marlies

Yvonne

Ha meisje leuk dat je moedertje net even bij mij was zet je versnelling maar in zijn 3 doen ze daar ook draai je al een beetje met je achterwerk zoals hun dat zo mooi kunnen geniet dikke knuffels ?

Inge

Wauw Ragon wat een mooie ervaringen allemaal. Geniet maar met volle teugen en ik ben benieuwd naar jouw verhalen. Groeten uit Gemert.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!